Boss Ladies indgår samarbejde med Danske Maritime

Over de kommende tre år skal et nyt samarbejde mellem Boss Ladies og Danske Maritime sørge for, at projektet skaber forandringer inden for endnu et felt. Boss Ladies udvider nemlig korpset med 30 kvinder fra de maritime fag.

Boss Ladies projektet adresserer den manglende diversitet i den faglærte branche. Projektet har allerede tre års erfaring med bygge- og anlægsfagene, hvor der indtil videre er samlet 215 ambassadører på tværs af Danmark. Den maritime industri oplever ligeledes problematikken, som vi allerede kender fra det eksisterende arbejde. De erfaringer vil kunne trækkes videre med ind det nyopstartede samarbejde.

“Vi ved, hvor vigtigt det er, at virksomhederne bakker op om kvinder i branchen. Vores ambassadører baner vejen for de kommende generationer”

– Nina Groes, stifter & direktør, Foreningen Divérs

Derfor er det også med stor glæde for direktør og stifter af Foreningen Divérs, Nina Groes, at der er udsigter til et treårigt samarbejde om at ramme bredere i den faglærte branche og som betyder, at Boss Ladies skal hverve 30 nye kvinder til det eksisterende korps.

- Hos Boss Ladies ser vi virkelig frem til at starte samarbejdet med Danske Maritime. Vi har allerede stor erfaring med at arbejde strategisk med virksomheder, og vi kommer til at udvide vores indsats de kommende tre år. Vi arbejder med mere end 200 ambassadører, og vi ved, hvor vigtigt det er, at virksomhederne bakker op om kvinder i branchen. Vores ambassadører baner vejen for de kommende generationer, men det helt stort ryk kræver, at vi får virksomhederne med, udtaler Nina Groes.

Også blandt de nuværende ambassadører er der glæde over, at flere kommer til. I videoen her kan du se, hvordan ambassadører fra bygge- og anlægsbranchen byder de nye ambassadørkolleger velkommen i korpset.

Jeanette er Boss Ladies ambassadør og skibsmontør

Fakta om Danske Maritime:

Den maritime industri beskæftiger den maritime industri ca. 40.000 danskere.

Den maritime branche består af virksomheder, som udvikler, producerer og servicerer maritim teknologi

87% procent af virksomhederne har moder- eller datterselskaber i udlandet. Den maritime industri er altså en stor del af globaliseringen.

Kilde: Danske Maritime.dk

Nina Groes